Chaossss - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Eva Charlotte Lieshout - WaarBenJij.nu Chaossss - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Eva Charlotte Lieshout - WaarBenJij.nu

Chaossss

Blijf op de hoogte en volg Eva Charlotte

02 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Zo! Hier is hij dan, mijn eerste update uit Nepal.
Gisteren aangekomen op airport Kathmandu waar ik vanuit het vliegtuig een onwijs gaaf uitzicht had op de Himalaya!!!! Echt super mooi, helemaal omdat ik rond 1800 lokale tijd landde en aangezien de zon hier dan onder gaat zat er een roze randje om de besneeuwde bergtoppen heen.
Aangekomen op het kleine, vieze airport was mijn backpack er vrij snel( ik was door horror verhalen heel bang dat hij ergens bij een tussen stop niet mee zou komen.)
Er zou een contactpersoon (barrat) mij komen ophalen maar eenmaal buiten gekomen realiseerde ik mij dat dit niet makkelijk zou worden. Achter glazen deur en hekken stonden wel honderen Nepalezen naar mij te zwaaien roepen dat ik naar hun hotel moest komen. Maar ondertussen kon ik Barrat niet vinden.
Na een uur zoeken en door iedereen besprongen te worden besloot ik op eigen gelegenheid naar het hostel te gaan waar alle vrijwilligers naar toe komen. Ik had nog geen roepies dus moest eerst langs een ATM, de beste taxi man wist er wel een en na dat we een goed prijsjes te hadden afgsproken (dacht ik, later hoorde ik dat ik als nog was afgezet) ben ik bij hostel aan gekomen. Meteen al wat mensen ontmoet en samen met mijn kamergenoot vroeg gaan slapen.
De dag erna, vandaag, met z'n 5en Kathmandu ingegaan. In een aantal worden te omschrijven als druk, vies, vol met zwerf honden, kinderen, tempels en autos en motoren die allemaal door elkaar heen rijden. Chaos dus.
Wel een heel mooie stad omdat op elke hoek tempels staan en offer plekjes. De mensen zijn super vriendelijk en proberen je echt te helpen waar kan. Met als nadeel dat ze door de beleefdheid niet te durven zeggen wanneer ze niet de weg weten die je vraagt, en dan zomaar een kant op wijzen.
De temperatuur is prima, 20-25 graden maar s nachts wel echt een dikke deken nodig.
Onwijs veel leuke sjaals, jassen, potjes, kannetjes, doekjes, jurkjes etc maar heb mij ingehouden en nog niets gekocht.
Vanavond met alle vrijwilligers gegeten en met Barrat en Rene (de organisator). Wat meer duidelijkheid gekregen over komende dagen. Voorgaande schema klopt niet helemaal.
Komende 2 dagen hebben we een taalcursus. En daarna gaan we naar Pokara, Barbise (raften, en optie om te paraglyden en bungee jumpen (160 meter!)
Naar het national park, Chitwan, gaan we over 7 weken.
Morgen schijnt er ook een festival te zijn in de stad dus we hopen daar ook nog wat van mee te krijgen!
Ik heb het nu al naar me zin en kan niet wachten wat er nog allemaal komen gaat!
Tot laters, liefs!!

  • 02 November 2012 - 18:38

    Freek:

    Eeef!! Super leuk je eerste avonturen en indrukken te lezen! Fijn te lezen dat je goed bent aan gekomen in het hostel en al wat nieuwe mensen hebt kunnen ontmoeten. Lekker mager ontbijtje zie ik ;) en een prachtig uitzicht bij Durban square! Klinkt alsof je het nu al super naar je zin hebt daar, heel mooi!! Succes met in slaap komen aka the mega jetlag en veel plezier met de talencursus morgen!! Namasté !! <3

  • 02 November 2012 - 20:20

    Manon:

    Nice:-) ben benieuwd! Goed te horen dat je veilig bent aangekomen:-)
    Veel plezier! Liefs!!

  • 03 November 2012 - 08:07

    Marleen:

    Eef! wat een enorme golf aan indrukken heb jij al meegemaakt in een korte periode.
    En ja die aanvliegroute ,langs d Himalaya , wat een bijna ,onmogelijk mooi vergezicht.
    Als ik je verhaal lees, over stinkende straten, mensen , riool,dan loop ik daar ook weer.Ik zal nog even wachten......
    heerlijk geschreven door jou,ik verheug me op het volgende verslag.
    Drink veel,en buig diep! Namste! Lieve groet, Marleen

  • 03 November 2012 - 09:54

    René:

    Hallo Eva, fijn te lezen dat je goed bent aangekomen! Wat een leuk verhaal heb je geschreven. Mooi indruk van de omstandigheden, sfeer voor de thuisblijvers. We leven mee....
    Houd je taai en succes, Liefs René

  • 03 November 2012 - 12:15

    Tim:

    Hey schat,
    Blij dat je goed op de plaats van bestemming bent aangekomen en wat lijkt me dat uitzicht op de Himalaya vanuit het vliegtuig ontzettend tof! Wat een ervaringen al op de eerste dag zeg. Je eerste reisverslag is echt heel mooi om te lezen, ik verheug me op de volgende :-). Dat bungee jumpen moet je echt doen, hoe stoer is dat! Heel veel plezier nog daar en vergeet niet dat je maar 23 kg bagage mee mag in het vliegtuig haha ;-)
    Dikke kus.

  • 03 November 2012 - 15:45

    Boudewijn:

    Hee eef,

    wauw, ben nu al benieuwd naar de foto's! Klinkt erg gaaf.
    geniet van alles en hoor graag meer van je.
    x je bruh.

  • 03 November 2012 - 21:14

    Caroline:

    Wederhelftjeee!
    Klinkt interessant en heel leuk allemaal:-) Je zal nog heel wat meemaken daar. Echt leuk dat je via deze weg te volgen bent, dan kan ik nog een beetje met je meeleven en hoef ik je niet zo erg te missen (snik snik) Ik kijk uit naar je volgende verslagje. Heel veel plezier en pak een zonnetje voor me wil je?
    xxxx

  • 03 November 2012 - 22:20

    Anne:

    Eef! Klinkt super tof! Bewondering voor je zelfstandigheid bij aankomst (ik was huilend in een hoekje gaan zitten);)ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

  • 03 November 2012 - 22:20

    Anne:

    Eef! Klinkt super tof! Bewondering voor je zelfstandigheid bij aankomst (ik was huilend in een hoekje gaan zitten);)ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

  • 03 November 2012 - 22:20

    Anne:

    Eef! Klinkt super tof! Bewondering voor je zelfstandigheid bij aankomst (ik was huilend in een hoekje gaan zitten);)ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

  • 05 November 2012 - 14:17

    Kitty:

    Hoi Eva, Wat een indrukken zeg, heel erg gaaf hoor !! Fijn dat je goed bent aangekomen, kan me voorstellen dat zo 'n aankomst erg indrukwekkend is. Veel plezier nog, iiiieeee bungeejumpen !!!

  • 08 November 2012 - 10:07

    Bianca&fam.:

    Lieve Eva,

    Blij dat je veilig bent aangekomen en dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen. Dat wordt nog spannend dan met raften en bungee jumpen !!!!! Een mooi druk programma dus! We kijken nu al uit naar je volgende verslag!! Hier in Nederland is de herfst goed begonnen. Gisteren nog naar diploma-zwemmen van ons nichtje geweest. Sena heeft haar A-diploma gehaald! Liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva Charlotte

Hoi hoi! Ik ben Eva, 21 jaar, woon samen met mijn vriend in Amsterdam en ben net afgestudeerd verpleegkundige! :) Na het afronden van deze studie heb ik besloten om naar Nepal te gaan. Een periode om mijn horizon te verbreden en natuurlijk om nog even te genieten voordat het echte werkende leven gaat beginnen. Via mijn moeder, die haar eigen stichting heeft waarmee zij vrijwilligerswerk doet in Nepal (HandenvoorTanden), kwam ik bij cross-borders (www.cross-borders.info ) terecht en met deze organisatie ga ik als vrijwilliger aan het werk in Nepal. Ik ben werkzaam in het dorpje Dhading wat 3 uur lopen (!!) ligt van de hoofdstad Kathmandu. Er zijn in dit dorp vijf healthposten/veldhospitalen waar Nepalese healthworkers werken. Deze zal ik zal helpen, ondersteunen en kennis bijbrengen de periode dat ik er ben. Ik heb onwijs veel zin in dit fantastische avontuur! Een verbreding, ervaring maar vooral ook verademing om een tijd niet in de westerse mentaliteit en welvaart te leven.

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 8012

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 02 Februari 2012

Nepal, Dhading

Landen bezocht: