Bijna.. - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Eva Charlotte Lieshout - WaarBenJij.nu Bijna.. - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Eva Charlotte Lieshout - WaarBenJij.nu

Bijna..

Blijf op de hoogte en volg Eva Charlotte

30 Oktober 2012 | Nederland, Heemstede

Na het feest van zaterdag is het bijna zo ver, morgen vertrek ik naar Nepal! Enorm veel zin maar toch ook wel beetje spannend.
De eerste 12 dagen gaan ik samen met de andere vrijwilligers eerst nog door Nepal reizen. Ik zal jullie kort vertellen wat wij in deze 12 dagen gaan doen:
1 Kathmandu-Chitwan
2 Chitwan Activities
3 Chitwan- Pokhara
4 Pokhara-Nayapul- Tikhedhunga (1525m)
5 Tikhedhunga- Ghorepani(2800m)
6 Ghorepani- Poonhill (3200m)- Ghorepani- Tadapani (2590m)
7 Tadapani- Ghandruk(1940m)
8 Ghandruk- Nayapul- Pokhara
9 Pokhara
10 Pokhara- Malekhu- Dhading
11 Dhading (Dit is het district waar ik zal verblijven dus wellicht zie ik hier mijn logeer plek al en familie..?)
12 Dhading- Bhaktapur

Dag 4 t/m 7 staat beter bekent als de Poonhill treking en schijnt fantastisch te zijn! 4 dagen lopen door de natuurlijk van Nepal hoog in de bergen met het uitzicht wat daar bij hoort.
De wandelschoenen zijn goed ingelopen, de afritsbroek is gekocht dus daar kan het niet aan liggen..

Vanmiddag de laatste voorbereidingen treffen en dan staat niets mij meer in de weg om morgen om 1800 iedereen op Schiphol gedag te zeggen (Slik...!)


  • 30 Oktober 2012 - 14:25

    Tim:

    Wat een tof schema! Ik ben benieuwd naar de foto's!

  • 30 Oktober 2012 - 14:46

    Branco:

    Heel veel plezier! Je gaat het vast en zeker naar je zin hebben! :)

  • 30 Oktober 2012 - 16:05

    Freek:

    Lieve eef, succes met de laatste voorbereidingen nog even! Je uitzwaaien morgen zal moeilijk worden maar ik weet zeker dat je daar elke dag zal genieten, dus dat maakt 3 maanden dan weer een beetje goed ;) laat veel van je horen, ben erg benieuwd!! Xxxxx sis

  • 30 Oktober 2012 - 18:02

    René:

    Hoi Eva,

    Ja ziet er goed uit dat programma voor de eerste dagen. Het bezoek aan Chitwan lijkt me geweldig, met olifanten en neushoorns in het wild!! Daar zijn wij 2 jaar geleden niet geweest. Wel hebben we de Poonhill-tracking toen gedaan en die is adembenemend (ook van het klimmen). Morgen inderdaad naar Schiphol en afscheid nemen. Zal wel heftig worden, maar we gaan je volgen. Hopen dat alles goed gaat daar in het verre Nepal. Spannend!!
    Groetjes,
    René

  • 30 Oktober 2012 - 18:20

    Frits En Carla:

    Lieve Eva,

    Mooi dat wij je op deze manier kunnen volgen. Veel plezier en maak optimaal gebruik van je kennis. Als je terug bent krijg je van ons net zoveel aandacht als de Nepalezen van jou.
    het aller beste,
    Frits en Carla Barelds

  • 31 Oktober 2012 - 06:24

    Annemieke:

    Lieve Eva! Wat een spannende dag vandaag! En wat een gaaf schema je gaat echt veel dingen zien en doen in Nepal. Nogmaals heel veel plezier en ook hier zullen we je volgen leuk leuk! Goede reis en tot volgend jaar. Liefs Annemieke en co!

  • 31 Oktober 2012 - 17:30

    Kitty Kuipers:

    Lieve Eva, ziet er goed uit, je programma, ben erg benieuwd. Veel plezier, we houden je in de gaten!! Groetjes. Kitty, Peter.

  • 31 Oktober 2012 - 20:50

    Rien Myriam:

    Namaste ( potver waar is nu dat streepje op die e ) EVA.
    Wat een belevenissen staan er op stapel.
    Je pa en ma hebben al gelukkig ervaringen ondergaan en jij ook al.
    Graag had ik op vertrekparty willen zijn, maar werkte toen.Was gezellig met sp. hapjes hoorde ik.
    En druk.
    We volgen je reisverslagen op de comp. Exciting en
    Mooi werk.
    Groetjuz van us ( vertaling door BING )

  • 08 November 2012 - 09:51

    Karin En Piet:

    Hallo Eva

    Ziet er geweldig uit je reisprogramma Eva. ! heerlijk wandelen in de bergen
    Leuke groep. wat wil je nog meer!
    We gaan je volgen1
    Groet, Karin..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva Charlotte

Hoi hoi! Ik ben Eva, 21 jaar, woon samen met mijn vriend in Amsterdam en ben net afgestudeerd verpleegkundige! :) Na het afronden van deze studie heb ik besloten om naar Nepal te gaan. Een periode om mijn horizon te verbreden en natuurlijk om nog even te genieten voordat het echte werkende leven gaat beginnen. Via mijn moeder, die haar eigen stichting heeft waarmee zij vrijwilligerswerk doet in Nepal (HandenvoorTanden), kwam ik bij cross-borders (www.cross-borders.info ) terecht en met deze organisatie ga ik als vrijwilliger aan het werk in Nepal. Ik ben werkzaam in het dorpje Dhading wat 3 uur lopen (!!) ligt van de hoofdstad Kathmandu. Er zijn in dit dorp vijf healthposten/veldhospitalen waar Nepalese healthworkers werken. Deze zal ik zal helpen, ondersteunen en kennis bijbrengen de periode dat ik er ben. Ik heb onwijs veel zin in dit fantastische avontuur! Een verbreding, ervaring maar vooral ook verademing om een tijd niet in de westerse mentaliteit en welvaart te leven.

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 8017

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 02 Februari 2012

Nepal, Dhading

Landen bezocht: